Friday, January 28, 2011

Bismillahirahmanirrahim.... New Life~

Assalammualaikum w.b.t


Pembuka bicara untuk ruangan blog saya untuk 2011.
Hanya secebis karya atau pun kata-kata untuk di kongsi.
Ia bukanlah satu permulaan tapi satu pembaharuan dalam segi apa pun.


TEMPAT KERJA & KAWAN
Oh~ 1st Feb 2011,...hari bakal aku menjejaki ke office baru. Agak-agak macam manalah keadaan aku nanti. Hahaa...mesti macam-macam orang aku jumpa. Yela slama ni tempat kerja aku dulu jumpa customer direct dengan orang-orang besar...CEO, Director, Manager...yang muda,..yang berumur yang tua sebaya dengan atok & nenek aku pun ada..jadi aku dah faham sangat da karenah diorang. Tapi ini tempat baru, oh,..macam manalah aku nak sesuaikan dengan customer baru nanti. Insyaallah aku akan cuba untuk mengatasi semuanya dengan profesional. Profesional la jugaaaakk... heheee... 

Bila kita berada di tempat kerja baru mestilah environment baru, procedure baru, bos baru, dan secara terang-terang kita akan dapat kawan baru. Aduhaiiiii...kadang-kadang malas benar nak kenal hati budi manusia ni. Yela yang lama pun aku terkial-kial nak kenal orang dengan rapat. Bukan memilih, cuma nak lebih berhati-hati. Baik lelaki mahupun perempuan aku rasa zamansekarang ni dah tak jauh beza pun mereka punya attitude. Tapi tak adalah aku nak cakap semuanya baik & semuanya tak baik. Apa yang penting keikhlasan, saling hormat-menghormati dan juga bantu membantu sesama. Kalau kita dah pun bekerja dalam satu tempat mestila ada sikap macam tu kan? Tak adalah nak fikir diri sendiri saja bak kata orang putih "selfish". Banyak juga aku nampak orang macam ni. Biasalah manusia kan tak semuanya sempurna.
  
TEMAN HIDUP
Ini juga salah satu pembaharuan bakal berlaku dalam hidup aku. Ya Allah,..panjangkanlah jodoh kami. Dengan segala dugaan yang telah engkau berikan pada aku sebelum ini. KEKECEWAAN, PUTUS ASA, SEDIH, semua ada.... Aku yakin dengan apa yang aku terima dengan ujian itu, SI DIA adalah kurnia dan hadiah yang diberikan olehMu Ya Allah. Akan aku menjaga hubungan ini sehingga akhir hayat aku.


BERKEYAKINAN,....yup!!... aku akan cuba untuk buat yang terbaik. Komitmen yang lebih. Tapi,....macam rasa diri ini perlu belajar dari awal. Alamakkkk!!.. boleh ke??.. Apa-apa pun hidup harus diteruskan. Nak kata aku tak nervous tipula kan. Adalah juga perasaan itu sekarang ini. Cuma sekarang aku hanya berfikir macam mana nak mulakan kerja dan bakal family tu nanti. Apa-apa pun harap kat tempat baru ni membuatkan aku lebih ke arah yang lebih baik dan harus lebihkan berfikiran positif. Ingat pesan ibu, mulakan dengan niat yang baik dan ikhlas dalam melakukan sesuatu. Yess...cakap ibu selalunya benar. 


ALHAMDULILLAH - BERSYUKUR,....Tuhan sentiasa melindungi dan memberi yang terbaik kepada hambaNya yang sentiasa BERTERIMA KASIH dengan apa yang diberikan. Aku amat-amat bersyukur dengan rezeki yang diberikan olehNya. Tempat kerja baru bersama akan mengharungi bakal kehidupan baru (berkahwin). Insyaallah,....dengan ada memiliki hati yang bersih, tidak ada hasad dengki sesama manusia, hidup akan diberkati. Harus buat yang lebih baik kepada diri, keluarga dan pasangan yang bakal hidup dgn aku. Harap semua berjalan dengan lancar. Ya Allah ya Tuhanku...Kaulah segalanya yang menentukan kehidupan manusia. Dengan aku sentiasa mengingatiMu Ya Allah,...mudahkanlah perjalanan hidup ini. Amin......


(~,^)v 





1 comment:

  1. Suami saya Johnson membuang saya untuk wanita lain untuk pes 3 tahun ,. Rakan saya Jennifer Oscar memperkenalkan saya kepada seorang pelukis Voodoo Love Spell yang dipanggil Oduduwa,
    Pada mulanya saya tidak pernah percaya DR Oduduwa akan dapat membantu saya memenangi kembali HUSBAND EX saya dari wanita lain ini, ini adalah kali pertama saya melibatkan dalam Love Eja, kerana cinta yang saya ada untuk suami saya, saya masih sayang dia dan saya ingin suami saya pulang ke rumah, saya berikan percubaan, saya dengan teliti mengikuti dan mematuhi semua arahan DR ODUDUWA. saya mengejutkan bahawa selepas 3 Hari menghantar cinta-mantra dan bekerja Incantations dengan gambar suami saya dan nama-nama yang diberikan kepada DR ODUDUWA, Makan tengah hari ejaan cinta ke udara bagi pihak saya pada 12: 00.Ozlock tengah malam. Keesokan harinya saya berjumpa dengan panggilan yang tidak dijawab di telefon saya, beberapa munites kemudian saya EX HUSBAND memanggil saya di telefon meminta saya untuk memaafkan dan melupakan semua yang dia telah melakukan salah untuk menyakiti saya, Suami saya bercakap dengan saya dengan baik dan dia menyesal. sekarang diri saya dan suami saya kembali bersama-sama dan kami sangat gembira dengan kehidupan baru kami sebagai keluarga ... terima kasih kepada DR ODUDUWA untuk kerja yang hebat yang telah dilakukannya untuk saya .. saya berjanji kepada Oduduwa untuk membagikan kerja baiknya Kesaksian kepada dunia selepas ia berfungsi dan benar-benar karya Love-Eja untuk kebaikan saya.
    Apabila anda memerlukan bantuan sedemikian dan anda mempunyai sesiapa sahaja yang anda kenali atau saudara-mara yang ada di sana yang mengalami sebarang krisis hubungan hari ini, sila memaklumkan kepada mereka untuk menghubungi ODUDUWA melalui e-mel: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    Cara Bawa Balik cinta anda, jika anda mempunyai kes seperti berikut ...
    SPELLS PERKAHWINAN, PELAJAR SPELLS, SPELLS KASUS MAHKAMAH, LOVE SPELLS
    Adakah kekasihmu mengambil masa yang lama untuk memutuskan?
    Adakah kekasih anda menipu anda?
    Adakah kekasih anda masih bercakap dengan bekas?
    Adakah kekasih anda mempunyai pengaruh buruk?
    Adakah saudara-saudara kekasih anda berubah fikirannya?
    Adakah kekasih anda menghindari anda apabila anda memerlukannya?
    Eja Menang Lotto
    Eja untuk memenangi Kupon
    Eja Berhenti Perceraian.
    Eja mencari cinta sejati.
    ejaan untuk menyelamatkan perkahwinan anda daripada wanita lain.
    Makan siang untuk mendapatkan Rick, kemasyhuran dan kekayaan.
    Ejaan ritual
    Jatuh balas dendam untuk mengembalikan wang anda yang hilang dari penghutang.
    Eja untuk mendapatkan pekerjaan yang baik.
    Oduduwa E-mel: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    Tel: +13019658857

    ReplyDelete