Friday, January 28, 2011

KARYA NOVEL

Cerita C I N T A Nur Ell-Izzra Niza (Episod 1)


kaku bdiri di kelilingi pokok bunga....merenung dan berfikirkan apa yg akn blaku..Izz merenung ke langit,..mghidu udara semulajadi.. Maha Pncipta Alam..rasa diri ini kerdil, kecil mmijak dmuka bumi Mu.. Langkah demi langkah Izz berjalan mengamati daun kering bguguran yg jatuh ke tanah.. Melihat bunga yang layu tidak bermaya. Izz menyentuhi bunga yg layu itu. di beleknya dengan penuh sayu.

hummmm...adakah bunga ini mpunyai prasaan yg sama spt ku?
Ku masih mengingati dengan apa yang telah berlaku dengan ku sebelum ini. 
Oh Tuhan,....inikah balasan yg Engkau berikan...di mana aku telah mngkhianati cinta Ad dulu?..Terkenangkn wajah suci seorg lelaki yg penah menyintai diri ini. Percintaan Izz bersama Ad tidakla sehebat Mal yg penah menagih kasih sygnya sewaktu dulu.. Tiba-tiba Izz teringat 1 lagu yg mnyentuh hatinya.. "Salah ku, mnyintai dirinya saat jauh ku terpisah dari mu dan hadirnya mnyentuh hatiku,.. mncintainyaaa... hatiku,..menginginkannya.. hingga runtuh setiaku,..kpd dirimu... Ku sakiti hatimu yg tulus...mncintaiku..." Dgn tidak sengaja air mata yg tdk mampu ditahan telahpn berlinangan kepipi...


Izz redha dgn ketentuan Illahi. Perjalanan hidupnya terumbang-ambing setelah ditinggalkan oleh Mal. Mal yg tulus Izz cintai, cinta Izz thadap Mal tdk dpt di tukar ganti.. hanya Mal di hati Izz kini dan selamanya. Izz buta dgn cinta, sgala kburukan Mal, Izz terima. Mal tdkla sekacak mana, rupa tiada.. tp knp Izz jatuh hati kpd dia?


Semakin hari smakin mndalam cinta Izz thadap Mal.. hampir setahun lebih cinta disemai. Dan makin Izz sayang semakin jauh cinta Mal terhadap Izz. Perubahan sedikit demi sedikit disedari. Di ajak keluar bersama, ada sahaja alasan yg diberikan. Sehinggala Izz tahu segala perubahan itu. Mal telah menipu Izz. Tidak sangka begini hebat ujian bg Izz. Izz teringat kecurangan Mal terhadap Izz sehingga snggup menipu. Izz tdk mampu bselindung dgn kperitan, Izz memaafknnya. Izz mpercayainya dgn kesetiaan cintanya pd Izz. Teringat kembali punca perpisahan Izz dgn Mal. Semua itu adalah kerana Izz telah memungkiri janji.. Izz ditinggalkan krn Izz berhubung dgn Ad. Izz mnjadi tidak menentu. Izz telah mnjelaskan segalanya pd Mal... Ad ingin bkawan seperti biasa tiada musuh antara kami... salahkah begitu??.. Izz sedar kesilapan Izz memungkiri janji,..tp Izz tahu batas hubungan Izz dgn Add. Izz tiada niat untuk bcinta semula dengan Ad walaupn Izz tahu hati Ad masih mncintai Izz. Izz sedar kesilapan Izz, tp Mal tidak layak mnghukum Izz.. Sejak dari itu Mal sering mpermainkan hati Izz,..datang dan pergi sesuka hatinya.. Mpersendakan cinta Izz,..tdk sedikit pn dia menghormati Izz. Ohh Tuhan,..ujian apakah ini??..


Hurmm...megelamun seketika... Air mata tidak henti berlinangan.. Izz menarik nafas pnjang.. disapunya airmata dengan lembut dipipi. Cuba untuk melupakan cinta dahulu. Izz Redha dgn ktentuan Illahi. Apakan daya, semua telahpun terjadi. Inilah yg dikatakan balasan. Tuhan Maha Adil. Aku telah menerima kesakitan yg amat perit yg mungkin dlalui oleh Ad dahulu.


Ya,..Allah tabahkanla hati ini... 


"Izzraaaaaa,....jom balik?.. hari da nak senja.." Teriak zura dari jauh.


............................................................................................ 

1 comment:

  1. Suami saya Johnson membuang saya untuk wanita lain untuk pes 3 tahun ,. Rakan saya Jennifer Oscar memperkenalkan saya kepada seorang pelukis Voodoo Love Spell yang dipanggil Oduduwa,
    Pada mulanya saya tidak pernah percaya DR Oduduwa akan dapat membantu saya memenangi kembali HUSBAND EX saya dari wanita lain ini, ini adalah kali pertama saya melibatkan dalam Love Eja, kerana cinta yang saya ada untuk suami saya, saya masih sayang dia dan saya ingin suami saya pulang ke rumah, saya berikan percubaan, saya dengan teliti mengikuti dan mematuhi semua arahan DR ODUDUWA. saya mengejutkan bahawa selepas 3 Hari menghantar cinta-mantra dan bekerja Incantations dengan gambar suami saya dan nama-nama yang diberikan kepada DR ODUDUWA, Makan tengah hari ejaan cinta ke udara bagi pihak saya pada 12: 00.Ozlock tengah malam. Keesokan harinya saya berjumpa dengan panggilan yang tidak dijawab di telefon saya, beberapa munites kemudian saya EX HUSBAND memanggil saya di telefon meminta saya untuk memaafkan dan melupakan semua yang dia telah melakukan salah untuk menyakiti saya, Suami saya bercakap dengan saya dengan baik dan dia menyesal. sekarang diri saya dan suami saya kembali bersama-sama dan kami sangat gembira dengan kehidupan baru kami sebagai keluarga ... terima kasih kepada DR ODUDUWA untuk kerja yang hebat yang telah dilakukannya untuk saya .. saya berjanji kepada Oduduwa untuk membagikan kerja baiknya Kesaksian kepada dunia selepas ia berfungsi dan benar-benar karya Love-Eja untuk kebaikan saya.
    Apabila anda memerlukan bantuan sedemikian dan anda mempunyai sesiapa sahaja yang anda kenali atau saudara-mara yang ada di sana yang mengalami sebarang krisis hubungan hari ini, sila memaklumkan kepada mereka untuk menghubungi ODUDUWA melalui e-mel: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    Cara Bawa Balik cinta anda, jika anda mempunyai kes seperti berikut ...
    SPELLS PERKAHWINAN, PELAJAR SPELLS, SPELLS KASUS MAHKAMAH, LOVE SPELLS
    Adakah kekasihmu mengambil masa yang lama untuk memutuskan?
    Adakah kekasih anda menipu anda?
    Adakah kekasih anda masih bercakap dengan bekas?
    Adakah kekasih anda mempunyai pengaruh buruk?
    Adakah saudara-saudara kekasih anda berubah fikirannya?
    Adakah kekasih anda menghindari anda apabila anda memerlukannya?
    Eja Menang Lotto
    Eja untuk memenangi Kupon
    Eja Berhenti Perceraian.
    Eja mencari cinta sejati.
    ejaan untuk menyelamatkan perkahwinan anda daripada wanita lain.
    Makan siang untuk mendapatkan Rick, kemasyhuran dan kekayaan.
    Ejaan ritual
    Jatuh balas dendam untuk mengembalikan wang anda yang hilang dari penghutang.
    Eja untuk mendapatkan pekerjaan yang baik.
    Oduduwa E-mel: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    Tel: +13019658857

    ReplyDelete